مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

در تهران (2)

دیروز چند جایی باید می رفتم از شرق و غرب و مرکز تهران. مسلما ماشین نمیشدببرم. استفاده از تاکسی هم چندان مقرون به صرفه نبود و با توجه به ترافیک منطقی نبود. پس گزینه مترو رو انتخاب کردم. متروی تهران خیلی خوب میادین و نقاط مهم شهر را پوشش داده بود. با 550 تومان یک بلیط دو طرفه مترو خریدم و سوار مترو شدم. قابل توجه اینکه امکان خریدن یکساله دسترسی به مترو و اتوبوس در تمام ساعات روز به قیمت 55 هزار تومان هم بود. این شاید بزرگتریم مشوق برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بود. شاید مسیرهایی که من باید با تاکسی می رفتم حدود 4-5 هزار تومن میشد ولی با مترو به سادگی انجام شد. اولا که مترو هم خود قطارش و هم ایشتگاههایش بسیار تمیز و زیبا بودند و هم بسیار طبق برنامه حرکت می کردند. از این جهت بسیار جای خوشحالی بود. صد البته واگن ها خیلی شلوغ بودند و فرهنگ عمومی برای سوار و پیاده شدن نسبتا پائین بود. 


باز هم می نویسم.

نظرات 1 + ارسال نظر
م ه ر د ا د دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:57 ب.ظ

مترو خیلی خوبه واقعاً! من از توپ خونه نزدیک چهل دقیقه ای رفتم میدون تجریش!!ولی باید بیشتر گسترش پیدا کنه. فکر میکنم باز حالا به خط سوم کمی ترافیکش رو کم کنه ولی خیلی نیاز هست! به جای طرح اون پل صدر!!!!
اگه یک مترو مسقیم! کاملاً مسقیبم از شرق به غرب میکشیدند فکر میکنم با وجود اینکه هزینه ی بیشتری باید پرداخت میشه ارزش های بیشتری داشت! و ترافیک همت و رسالت و نیایش و صدر رو کم میکرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد