مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

گرمایش زمین

چند روزی است که می خواهم سر صبر و با آرامش بنویسم اما نمی شود. می خواهم راجع به گرمایش زمین بنویسم که بدجوری گریبانمان را گرفته است. زمستان امسال هو.ای کانادا به طرز عجیبی گرمتر از سالهای گذشته است. خبری از سرماهای زیر 20 درجه زیر صفر و طوفانها و کولاکهای زمستانی نیست. سطح خیابانها و معابر که همیشه مملو از برف بود کاملا عاری از برف است و دمای هوا هم حدود صفر درجه است (دیروز در تورنتو دمای هوا تا 9 درجه بالای صفر هم رسید). هر چند این هوا ساکنین کانادا را کمی خوشحال می کند که آن سوز و سرما را احساس نکنند اما نوید پیغامهای بسیار غم انگیزی برای ادامه زندگی بشریت است. هوای تهران و نقاط مختلف ایران را هم که مقایسه می کنم پدیده گرم شدگی عمومی کره زمین را با تمام وجود احساس می کنم و خطری که حالا همه باید جدی بگیریم.

اینکه دولتها و سازمانهای مربوطه چقدر اهمیت می دهند موضوع بحث من نیست اما هر انسانی فارغ از نژاد و منطقه زندگی باید نکات مهمی را به طور شخصی رعایت کند. مهمترین آن استفاده بهینه از آنرزی است. چند نکته ای به ذهنم می رسد که مدتی است با دقت و وسواس اجرا می کنم.

  • در زمستان و تابستان  تا حد امکان کم انرژی مصرف کنیم. مثلا چه در فصل سرد و چه در گرم حداکثر یک اتاق خانه مان را گرم یا سرد کنیم و از اعضای خانواده هم بخواهیم که آنها هم از همان اتاق برای کارهای روزمره شان استفاده کنند.
  • در ساعاتی که منزل نیستیم از مصرف انرژی پرهیز کنیم.
  • چراغهای کم مصرف استفاده کنیم و حتما حتما لامپ اضافی خاموش.
  • حتی الامکان از خودروهای عمومی استفاده کنیم (خودم در این زمینه بسیار بد عمل می کنم و در فکر اصلاح اسای این بند هستم) و از استفاده از خودری شخصی بپرهیزیم. از خریدن خودروهای پرمصرف برای استفاده های شخصی به شدت بپرهیزیم.
  • کمتر زباله ایجاد کنیم و در جاهائیکه امکانش هست زباله ها را طبقه بندی کنیم تا امکان بازیافت آسانتر باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
گلناز سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:58 ق.ظ

سلام بهزاد
اینجا هم مردم سعی میکنند که به این جریان توجه کنند و این بندهایی که گفتی رو کم و بیش انجام میدن.
به نظر من کلی باید تو این زمینه فرهنگ سازی بشه.که میبینم تو فرهنگ سازی رو شروع کردی.مرسی.

ایمان دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:59 ب.ظ http://myflyingword.blogspot.com/

بسیار عالی. دست مریزاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد